شرح وظایف
شرح وظایف کمیته برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی
1- تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل:
- اهداف
- اولویت ها
- زمانبندی در سه سطح اطلاع رسانی، تعاملی و تراکشی
- ارائه پیشنهاد به کمیسیون راهبردی دولت الکترونیک
- راهبری استقرار آن پس از تصویب
2- برنامه ریزی برای مستند سازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیک دستگاه و راهبری اجرای برنامه.
3- تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس گرا مبتنی بر نقشه فرآیند های دستگاه.
4- تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمع های اداری و ... .
5- راهبری و نظالرت بر پورتال و درگاه های خدمات رسانی دستگاه و ارزیابی و رتبه های آن ها.
6- مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاه های اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک.
7- راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دستگاه و کارگزاران ارائه خدمات دولتی.
8- راهبری اجرای برنامه فرهنگ سازی و توانمندسازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی.