1- ارسال درخواست ایجاد پست الکترونیکی توسط تکمیل فرم درخواست پست الکترونیکی
2- اختصاص کد رهگیری به درخواست ثبت شده
2- بررسی اطلاعات توسط مسئول پست الکترونیکی دانشگاه و اختصاص حساب کاربری پیشنهادی به فرد درخواست دهنده در صورت تایید
3- تغییر در وضعیت درخواست به وضعیت تایید شده
4- درصورت نیاز به اصلاح اطلاعات (نام کاربری پیشنهادی)، تغییر وضعیت درخواست به عدم تایید و ذکر توضیحات جهت اصلاح درخواست
5- استفاده از فرم رهگیری درخواست پست الکترونیکی توسط درخواست دهنده جهت اطلاع از وضعیت درخواست
6- در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات، استفاده از فرم ویرایش درخواست پست الکترونیکی توسط درخواست دهنده