6-  جداول پایه اقلام بیمارستان : تنظمیات پایه و تعاریف خام سیستم که در نرم افزار مرود استفاده قرار میگیرد در قسمت قرار گرفته

6-1 تخت ها : تعریف مبالغ تخت و مورد قوبل بیمه ای آن ها و همچنین تاریخ تغییر تعرفه تخت ها و گروه بندی آن ها به همراه درصد پرستاری آن ها از این گزینه قابل تنظیم است

+ نکته تاریخ تغییر تعرفه در این گزینه از موارد بسار مهمی است که باید به آن با توجه به درخواست های سالانه آن تنظیم نمود

6-2 ویژگی های انواع بخش ها : لوکشین های تعریف شده بیمارستان در این قسمت قابل مشاهده و تغییر است.اما با توجه به حساست این قسمت در صورت نیاز به تغییر با دقت فراوان و با اطلاعات کامل  تغییرات صورت پذیرد

6-3 تعیین مقادیر انواع K : تغییرات سالانه K در این قسمت قابل مشاهده است در همواره تغییرات این قسمت به به روز رسانی های شرکت تغییر می کند

نکته : با توجه به یکسان نبودن تعرفه دندانپزشکی بیمارستان هایی که واحد دندانپزشکی فعال دارند بعد از تغییرات سالانه این قسمت را بررسی و در صورت مغایرت مقادیر را اصلاح و یا به شرکت اعلام نمایند

 

6-4 پارامترهای عمومی سیستم : شامل تنظیمات مختلف مربوط به آزمایش و اضافات جراحی و بیهوشی می باشد

پارامتهای فنی آزمایش و دارو : که شامل حق فنی و دستمزد نمونه گیری می باشد که با به روز رسانی نرم افزار از محل دیگری فراخوانی میگردد

پارامترهای بیهوشی : حالا مختلف محاسبه بیهوشی در این منو قابل تنظیم است

 

خدامت اضافه جراحی : با توجه به تبصره های کتاب ارزش نسبی درصدهای اضافی که در قالب خدمات بعد از جراحی قابلاستفاده و دریافت هستند در این قسمت تنظیم و تعریف می شوند

پارامتر های عمومی که شامل درصد اتاق عمل و درصد آتاق عمل اندوسکوپی است که در این قسمت قابلیت تنظیم و تغییر دارد

 

6-5 تنظیمات اولیه نرم افزار ترخیص : شامل گزینه های موجود در تنظیمات ترخیص است که از این قسمت میتوان با تیک دار کردن موارد مورد نیاز به صورت پیش فرض این گزینه هارا در ترخیص نیز تیک دار و قابل استفاده دید تا کاربر ترخیص برای محاسبه هر پرونده تیک ها را بررسی نکند و فقط در موارد خاص به پنجره تنظیمات پرونده مراجعه نماید

6-6 تعریف انواع WORKLIST  : در حال حاضر قابل استفاده نیست

6-7 خدمات ویژه اورژانس با محاسبه زمان اقدامات طبی : جهت تعریف کدهای خاصی که با دستورالعمل های بیمه به ازاء زمان خاصی مبلغ قابل پرداخت خواهد بود که تنظیمت در این منو قابل انجام است

6-8 اقدامات طبی عدم مشمول  2K در اورژانس تحت نظر :  کد ها واستثنائاتی که بایستی در پرونده بیمار تحت نظر به صورت 1k محاسبه گردند

6-9 محاسبه استثناء اتاق عمل جراحی ها : محاسبه کدهای استثناء بنا به دستور العمل های بیمه با درصدهای قابل تعریف در این قسمت فراهم می گردد

6-10 نحوه محاسبه خاص جراحی لاپاراسکوپی : امکان محاسبات ویژه لاپاراسکوپی در این قسمت تنظیم و تعریف می گردد. همچنین این محاسبات طبق آخرین نسخه نرم افزار اتوماتیک وار و باجرای محاسبات در پرونده ها لحاظ می شود

 

6-11 معرفی انواع هزینه های متفرقه : تعارف مربوط به موارد متفرقه از جمله هزینه آمبولانس و کیف بهداشتی از این گزینه فراهم می شود

6-12 انواع گروه های خدمات تشخیصی : تعاریف تشخیص ها و ارتباطات دستگاه های آزمایشگاه در این گزینه امکان پذیر خواهد بود

 

6-13 تعریف ریز اقلام گروه خدمات تشخیصی : تست های تشخیصی نیز در این قسمت تعریف و ثبت میگردد

6-14 برقراری ارتباط ریز اقلام و گروه خدمات تشخیصی : برقراری ارتباط خدمات تشخیصی و ریز اقلام که در دو گزینه قبلی تعریف شده از این منو فراهم می گردد

 

 

6-15 انواع گروه لیست اورژانس صندوقی : تعریف یک اقدام به زبانی ساده جهت سهولت در ساخت لیست سرپایی تحت نظر  از این منو امکان پذیر خواهد بود

به عنوان مثال برای کد پانسمان و تفکیک آن برای لیست بیمه برای  پزشک عمومی و متخصص کاربر قادر خواهد بود با تعریف پانسمان ساده پزشک متخصص و پانسمان ساده پزشک عمومی لیست های جداگانه از یک کد برای سازمان های بیمه گر ایجاد نماید

6-16 اتصال کد جراحی به انواع گروه لیست بیمه اورژانس سرپایی : این گزینه تعارف بالا را به کد مورد نظر متصل می کند

برای مثال کد 100512 یکبار به پانسمان ساده پزشک متخصص . یکبار به پانسمان ساده پزشک عمومی لینک می شود تا در ساخت لیست بتوان دو لیست متمایز از یکدیگر ایجاد نمود

6-17 اسامی بیمارستان هایی که بیمار به آن ها انتقال می یابد : در این گزینه حالت های مختلف انتقال به بیمارستان ها تعریف  می شود

6-18 تعاریف خدمات اضافی بیهوشی :  خدمات اضافه بیهوشی طبق کتاب ارزش نسبی و با مقدار K مشخص شده طبق استندارد ها در این قسمت قابل تعریف می گردد

6-19 معرفی گروه بندی خدمات مندرج صورتحساب معرفینامه بیمارستانی : تعاریف گروه های مورد محاسبه در ترخیص و اینکه آیا شامل K ترجیحی هستند یا که خیر از این قسمت قابل تعریف و تتنظیم می باشند

6-20 معرفی انواع کلیشه تصویربرداری : تنظیمات کلیشه های تصویربرداری را دربر می گیرد

6-21 معرفی شکایت اولیه بیمار : طبق دستورالعمل ها گزینه های مختلف قابلیت ایجاد و تغییر خواهند داشت

6-22 معرفی انواع ترخیص : انواع ترخیص بیمار از بخش در این گزینه طبق دستورالعمل ها قابل انجام است

6-23 دلایل مراجعه بیمار در پذیرش : به صورت پیش فرض از محل دیگری فراخوانی می گردد و این جدول نیاز به پر شدن ندارد

7- تعاریف پاراکلینیک : تعاریف و تنظیمات مربوط به واحد های پاراکلینیکی از این قسمت قابل دستیابی خواهد بود

7-1 سرویس ها و خدمات سرپایی و پاراکلینیکی : تمامی واحد های سرپایی و پاراکلینیکی یک بیمارستان در این قسمت قابل تعریف و تنظیم و تغییر می باشد

برای مثال در تعریف داروخانه تیک های خدمات دارویی و کسر موجودی از انبار باید فعال باشند و تیک دار بودن آنها نشان عملکرد درست نرم افزار خواهد بود و یا سقف بیمه در مواردی لازم الاجرا میباشد  که برای ان واحد باید گزینه مدنظر تیک دار گردد

7-2  الی 7-7 با توجه به تغییرا در نرم افزار یا کاربردی نبودن آن ها در حاضر نیازی به استفاده ندارند

7-8 معرفی کاربران برای ثبت انواع نسخ پاراکلینیکی  : بعد تعریف کاربران در قسمت کارکنان ، چنانچه کاربری نیاز به دسترسی به واحد پاراکلینیکی داشته باشذد از این گزینه شماره ملی فرد به واحد پاراکلینیکی مورد نظر لینک خواهد شد و کاربر مورد نظر میتواند پنجره پاراکلینیکی آن واحد را در نرم افزار باز کند

7-9 و 10-7 بنا به تغییرات نرم افزار قابل استفاده نیستند

8 تنظیمات کاربران  :  جهت تنظیمات دسترسی کاربران  HISمورد استفاده خواهد بود

8-1 معرفی کاربران HIS : با نوجه به تعریف کاربران در قسمت کارکنان این گزینه غیر فعال است

 

8-2 تعیین سطح دسترسی کاربران SHIS  : جهت ایجاد دسترسی کاربران HIS بنا به مقتضیات کاری میتوان بخش یا بخش هایی از  SHIS  را به کاربر مورد نظرمان تخصیص داده تا کاربر مورد نظر بتواند با تقسیم کار از این تنظیمات استفاده و برای بهبود وضعیت واحد خود اقدام نماید

 

 

8-3 معرفی ساختار فیزیکی HIS : بدون کاربرد برای کاربران بوده و در به روز رسانی ها توسط شرکت تغییرات اعمال خواهند شد

 

9- سوانح ترافیکی : با توجه به دستورالعمل های مربوط به حوادث ترافیکی میتوان تعاریفی در این قسمت قرار داد تا نرم افزار از آن در قسمت ها و حالات مختلف یک پرونده تصادفی استفاده نماید

9 گزینه موجود در این قسمت به ضصورت پیش فرض و بر اساس آخرین دستورالعمل ها توسط شرکت به روز رسانی شده و نیازی به تغییرات توسط کابر ندارد

 

10- مدارک پزشکی : تنظیمات مربوط به کد گذاری و دسته بندی ها فردی و جنسیتی و ... در این بخش گنجانده شده

16 گزینه این بخش نیز به صورت پیش فرض  و برا اساس آخرین دستورالعمل ها به روز رسانی شده و به خاطر تخصصی بودن موارد نیازی به تغییر توسط کابر ندارند

 

11- تنظیم نرم افزار HIS : تنظیمات اولیه و پایه ای نرم افزار HIS  در این بخش واقع شده و در ماردی قابلیت تغییر خواهد داشت

بیشتر جداول مربوط تنظیماتی بوده و توسط شرکت قابل تنظیم و تغیر است و در این بحث تنها به آیتم هایی که  دراختیار کابر خواهدبود اشاره میکنیم

11-1 مشخصات بیمارستان و شناسنامه اولیه : در این قسمت تمامی مشخصات بیمارستان در صورت نیاز قابل تغییر خواهد بود ولی حتما و قبل از تغییرات با هماهنگی شرکت تغییزرات و اطلاعات جدید  ثبت گردد .چنانچه در  ورود اطلاع اشتباهی صورت پذیرد به علت ارتباط مستقیمی که پرونده های سپاس با مشخصات بیمارستان ها دارند .مشکلات عدیده ای گریبانگیر بیمارستان خواهد سد.لذا در ثبت هرگونه تغییر در این قسمت به تنهایی وارد عمل نشوید

11-2 معرفی درجه بندی و ویژگی های بیمارستان : در بررسی های ارزیابی دوره ای بیمارستان ها تمامی بیمارستان ها درجه بندی می شوند و ممکن است بیمارستانی بعد از از ارزیابی از تنزل درجه و یا ارتقاء درجه داشته باشید لذا خواهشمند است بعد از اطلاع از ارزیابی و تغییر درجه بیمارستان جهت ویرایش به این گزینه مراجعه گردد. تا درمحاسبات و سایر عملکردها بیمارستان بر اساس درجه اختصاص داده شده عمل کرده و باعث متضرر شدن بیمارستان نگردد

 

11-3 کنترل اجرا و عدم اجرای نرم افزار جانبی : از این گزینه برای اجرای دوتایی یک برنامه مثل ترخیص یا صندوق برای روی یک کامپیوتر استفاده می شود یا تنظیمات نصب یک گزارش و یا مسیر های تنظیمی برای سیستمی که HID  موقت را  به  HID  صحیح تبدیل میکند و ....

11-4 الی 7-11  :  تغییر داده نشود

11-8 شرایط خاص واحد های تعریف شده در بیمارستان : از این گزینه برای ترخصی کردن یا صندوقی کردن یه واحد درمانگاهی یا تعیین نمودن آن واحد به عنوان واحد دیالیز استفاده می شود.

11-9 تجهیزات آزمایشگاهی متصل بهHIS  : تعریف اسامی دستگاه های متصل به HIS در این گزینه امکان پذیر است

11-10 و 11-11 :  در حال حاضر استفاده نمی شوند

11-12 انبار ها : تعاریف لوکشین انبار ها در این قسمت قابل مشاهده و تغییر است.خواهشمند است انباری که تعریف شده و مدتی در سیتم مورد استفاده قرار گرفته ویرایش نگردد در صورت ایجاد تغییرات هنگام گزارش گیری و آمار های موجود در سیستم دچار سردرگمی و وجود مغایرت های فراوان خواهیم بود

11-13 و 14-11 ریست کردن شماره های ترخیص وصندوق : که فقط و فقط با هماهنگی شرکت و قبول تبعات بعد از آن قصد تغییر آن را داشته باشید

11-15  معرفی دلایل عودت وجه : با توجه به دستورالعمل ها قابلیت  تغییر و تعریف خواهد داشت

11-16  ریست کردن شماره پرونده های نوزادان : که در عملکرد ان هماهنند گزینه های 13-11 و 14-11 باید عمل کرد

11-17 تنظیمات برنامه صدور کارت همراه  :در حال حاضر عملکردی ندارد

11-18 فیلد های اجباری در پذیرش : این جدول این امکان را فراهم میکند تا فیلدهای موجود در پنجره پذیرش بیمار برای ورود اطلاعات اجباری باشند یا که خیر

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

گفتگوی آنلاین دانشگاه