به اطلاع می رسد تمیز کردن گردوخاک سیستمهای بیمارستان امام علی(ع) به تعداد 170 سیستم به پایان رسید.

در زیر اشاره ای کوتاه به اهمیت و نحوه تمیز کردن می پردازیم

 

نحوه تمیز کردن گرد و خاک های کامپیوتر

 

       با توجه به اینکه گرد و خاك و ذرات معلق در هوا كه به‌مرور روی قطعات رایانه می‌نشیند، این  گرد و خاك می تواند به قطعات رایانه صدمه بزند. بدین گونه که فنها و یا خازنهای روی مادربورد از کار افتاده و باعث گرم شدن و داغ کردن و به مرور سوختن یکی از قطعات کیس می گردد

ساده‌ترین و بهترین راه برای پاكسازی قطعات رایانه از وجود گرد و غبار، استفاده از هوای فشرده یا اسپری‌ هواست. برای استفاده از این روش بهتر است ابتدا رایانه خود را به محوطه‌ای باز یا دارای سیستم تهویه مناسب منتقل كنید. در ادامه اگر رایانه شما رومیزی است، در كناری بدنه كیس (Case) را باز كنید و در صورتی كه قصد دارید لپ‌تاپتان را تمیز كنید، صفحه‌نمایش آن را رو به پایین قرار دهید و با استفاده از اسپری هوا یا هوای فشرده، همه فن‌ها، عایق‌ها، پورت‌ها و... را از وجود گرد و غبار پاك كنید.

همچنین شما می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز كردن توده‌های بزرگ‌تر گرد و غبار استفاده كنید و حین انجام این كار با یك پارچه مرطوب (بدون چكه كردن آب) پره‌های فن و قطعات پلاستیكی را نیز تمیز كنید.

توجه : هنگام به‌كارگیری هوای فشرده یا جاروبرقی روی فن‌ها مراقب باشید فن نچرخد، زیرا فن در این شرایط ممكن است با سرعتی بیش از سرعت مجاز بچرخد؛ چون باعث می‌شود حركت فن را با مشكل مواجه سازد. همچنین هنگام استفاده از جاروبرقی روی قطعات و مدارهای بورد اصلی رایانه، مراقب اتصالات كوچك باشید تا از روی بورد اصلی جدا نشود.

 

می توان هنگام باد گیری، فنها رو مهار کرد بدین گونه که در لابلای پره های فن خودکار یا پیچ گوشتی قرار دهید تا پره ها هنگام باد گیری نچرخند.


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر