دستورالعمل شماره 105

842 ١٠:٢٣ ق.ظ

دستورالعمل تغییر رنجIP و پیوستن به شبکه داخلی دانشگاه

دستور العمل شماره 105

بعد از اجرای تمامی بندهای دستوالعمل های قید شده در این مرحله کارشناس مرکز باید اقدام به انجام مراحل ذیل نماید.

  1. در صورت داشتن دستگاه پوز در مرکز, با هماهنگی شرکت پشتیبان دستگاههای پوز کارت شبکه تمامی دستگاههای پوز روی حالت اتوماتیک قرار گیرد و بعد از گرفتن IP دستگاه پوز برگه گزارش IP از کارشناس مربوطه اخذ گردد تا در سرور DHCP اقدام به رزرو IP دستگاه پوز نمایید.
  2. کارت شبکه تمامی کلاینتها بایستی روی حالت اتوماتیک قرار گیرند و از IP دستی بر روی کلاینتها خودداری شود (به غیر از سرورها- دستگاههای ثبت اثر انگشت و تغذیه) برای کلاینتهای که نیاز به داشتن ip ثابت می باشند بایستی از امکان رزرو در DHCP استفاده کرد.
  3. تمامی سرورها و کلاینتها عضو دامین ادیشنال UCH (Join To Domain ) شوند. ( قابل ذکر است قبل از عضو دامین شدن بایستی حتما ساختار نام بر اساس دستورالعمل " تغییر نام کامپیوتر" رعایت شده باشد).
  4. بعد از عضو دامین شدن رایانه ها به صورت پیشفرض رایانه مورد نظر در گروه Computers در اکتیودایرکتوری قرار میگیرد که باید به OU مورد نظر آن مرکز انتقال داده شود.
  5. هر کاربر بایستی از یوزر خود برای لاگین به ویندوز استفاده کند.
  6. در سیستمهای چند کاربره با مهندس ره آموز هماهنگی به عمل آید.
  7. بعد از لاگین کاربر در دامین UCH بایستی تنظیمات زبان ویندوز و اتوماسیون و انتقال محتویات دسکتاپ قبلی انجام گیرد. همچنین تنظیمات مربوط به مرورگرها, Favorites  , Bookmarks و ... نیز مورد توجه قرار گیرد که در غیر اینصورت کاربر اعلام نارضایتی و به هم ریختن رایانه خود می نماید که این بند نیاز به انجام با حوصله و دقت زیاد می باشد.
  8. بعد از لاگین کاربر با یوزر جدید باید دوباره پرینتر ها , اسکنرها و یا هر دستگاه دیگری که به صورت Share استفاده میشد دوباره Share شود و در هنگام Share  به جای زدن IP رایانه از نام رایانه استفاده شود تا با تغییر IP مجبور به Share کردن دوباره نشوید.
  9. در خصوص نرم افزار تعهدی نیز بایستی از خانم مهندس پورجعفر IP مربوط به شبکه داخلی را درخواست کنید و روی تمامی کلاینتهایی دارای نرم افزار تعهدی می باشند, تنظیم نمایند. (البته برای این موضوع بهتر است از سامانه راه دور استفاده کنید)
  10. در خصوص دستگاه ثبت اثر انگشت و تغذیه از VLAN مربوطه یک عدد IP اختصاص داده و آنرا در Scope مربوطه به صورت Exclude در آورده تا دستگاه دچار IP conflict  نگردد و بعد از تنظیم IP هماهنگی لازم با مهندس حاتمی جهت ست کردنIP جدید را در سامانه های مربوطه (تغذیه و io  ) بعمل آید.
  11. در تمامی نرم افزارها و مراحلی که از IP جهت شناساندن سیستم مبدا و یا مقصد استفاده می شود ،حتما به جای زدن IP از Name رایانه استفاده شود تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

از مجموع 4 رأی

فاقد نظر