• 1396/10/14 - 10:12
  • - تعداد بازدید: 21
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z5m2

دستورالعمل شماره 102 (تعریف نام کاربری برای کلیه کارکنان واحد در دامین دانشگاه )

دستورالعمل تغییر رنجIP و پیوستن به شبکه داخلی دانشگاه

دستور العمل شماره 102

تعریف نام کاربری برای کلیه کارکنان مرکز (واحد) در دامین دانشگاه (UCH.AC)

با توجه به اینکه بعد از پیوستن به شبکه داخلی ارائه خدمات اینترنت از سوی دانشگاه می باشد لذا جهت دسترسی کارکنان به اینترنت نیاز است که نام کاربری آنها در دامین UCH تعریف گردد.

تعریف نام بایستی در قالب استاندار ذیل تعریف گردد و در غیر این صورت نام کاربری به اشتباه تعریف شده حذف میگردد.

قبل از انجام مراحل با مهندس ره آموز  دسترسی هماهنگی لازم بعمل آید تا جهت تعریف کاربران در دامین UCH به دسترسی لازم به کارشناس مورد نظر در مرکز داده شود.

1- در مرحله اول با هماهنگی مهندس ره آموز OU مربوط به آن مرکز در ساختار اکتیودایرکتوری ایجاد میگردد.

2- تعریف کلیه کاربران بایستی حتما در OU مربوط به آن واحد صورت پذیرد.

3- کاربری که قبلا تعریف شده به هیچ وجه نباید حذف و دوباره تعریف گردد.

4- در صورتی که کاربری از قبل تعریف شده باید به OU آن مرکز انتقال داده شود. (CUT)

5- کاربری که قبلا تعریف شده و غیر فعال است باید فعال و در OU مربوطه قرار گیرد.

6-کاربرانی که از آن مرکز به مرکز دیگر انتقال داده میشوند غیر فعال گردند.

7- جهت دسترسی به اکتیو دایرکتوری از سرویس Remote Server Administration Tools  که فایل آموزشی آن در http://ftps.nkums.ac.ir  قرار دارد استفاده کنید.

8 - تعریف نام کاربری به صورت فارسی انجام گیرد و از تعریف کاربران Test و 123 و .... جدا خودداری شود.

9-  تعریف یوزر در اکتیو دایرکتوری UCH با شرایط ذیل می باشد:

 = First name - نام.

= Last name –  نام خانوادگی.

 =  User Logon - حتما در این فیلد شماره ملی فردی که از این یوزر قرار است استفاده کند ذکر شود که در صورت بروز مشکل قابل پیگیری باشد.در قسمت هایی مانند سالن جلسات نیز فردی که اداره کننده آن جلسه می باشد بایستی از یوزر خود استفاده کند و از ایجاد نمودن یوزرهایی با عنوان سالن جلسات یا به نام واحدها اکیدا خودداری گردد.در صورتی که در خصوص این یوزرها با چنین عناوینی تخلفی صورت گیرد مسئولیت مستقیم با مسئول فاوا آن واحد می باشد.

10- حداقل تعداد کاراکتر پسورد 4 کاراکتر می باشد .

11- بعد از تعریف کاربر با کلیک راست بر روی نام کاربر و انتخاب گزینه Properties مراحل زیر را انجام دهید.

Description = عنوان شغل - پست سازمانی شخص

Office = حتما واحد محل خدمت فرد به درستی وارد شود

12-در صفحه  Properties اطلاعات تکمیلی کاربر می باشد که میتوان نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام نمود که این مورد اجباری نیست.

13-در Tab مربوط به Account در قسمت Account expires جهت نیروهایی که بصورت مقطعی دراین دانشگاه فعالیت دارند مانند دانشجویان،پرسنل طرحی و ... حتما تاریخ انقضاء جهت یوزر این افراد در نظر گرفته شود.

  • گروه خبری : 203- اتصال به شبکه (دستورالعملها)
  • کد خبر : 45662
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

گفتگوی آنلاین دانشگاه