راه‌اندازی سامانه یکپارچه تصاویر پزشکی

163 ٨:٨ ق.ظ

دکتر حمزه وحیدی‌فر روز دوشنبه 13 شهریورماه 1402 در گفتگو با وب‌دا اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی دانشگاه و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به پزشکان و  بیماران استان و دسترسی راحت پزشکان به گرافی بیماران در مرکز پزشکی از راه دور دانشگاه، سامانه یکپارچه تصاویر پزشکی( کاوش ) راه اندازی و در سفر اخیر وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور استاندار و آقای دکتر شاهین‌فر رییس دانشگاه افتتاح شد.

وی افزود: تا پیش از این سامانه‌های پکس بیمارستان‌ها به صورت جزیره‌ای و مستقل از یکدیگر قابل دسترسی بودند که پزشکان جهت مشاهده تصاویر بیماران، با توجه به اینکه بیمار در کدام بیمارستان اقدام به تصویر برداری کرده بود مجبور به لاگین کردن به پکس همان بیمارستان بودند که این امر موجب زمانبر شدن و پیچیدگی کار با پکس ها میشد.
بر اساس این گزارش؛ سامانه کاوش، این امکان را فراهم می‌آورد که پزشکان و کاربران دانشگاه، بدون دغدغه از اینکه بیماران در کدام یک از مراکز تحت پوشش تصویربرداری شده‌اند و تنها با ارتباط با این سامانه، اطلاعات و تصاویر پزشکی بیماران را مشاهده ‌کنند. از قابلیت‌های دیگر این سامانه امکان ،report link ، his link ، grade ، مدیریت کاربران و نقش ها، تعریف role ها و permision های مختلف است.

 

لینک خبر


فاقد نظر