آشنایی با دستورات Join و Alias

1133 ١١:٢٤ ق.ظ

دستور Join در SQL


از دستور Join برای پیوند جدول ها  در پایگاه داده ها استفاده می شود همچنین دستور Join روشی متفاوت برای پیوند جدول هاست که همان خروجی را ایجاد می کند.این پیوند بین جدول ها توسط کلید خارجی صورت می گیرد.روش کلی این دستور به صورت زیر می باشد:

Select  نام ستونهای مورد نظر جهت نمايش از هر 2 جدول
From  نام جدول 1
Inner Join   نام جدول 2
On  برابر قرار دادن فيلدهای مشترک 2 جدول با هم
Where  بقيه شرط ها  ;

تفاوت بین Joins در SQL:

Join : خروجی دستور Join از بین سطرهایی که حداقل یک رابطه در هر دو جدول وجود داشته باشد را انتخاب می کند.
Left Join : خروجی دستور Left Join از جدول سمت راست انتخاب می شود.این دستور حتی در زمانی که هیچ رابطه ای با جدول سمت راست نداشته باشد اجرا می شود.
Right Join : خروجی دستور Right Join از جدول سمت راست انتخاب می شود.این دستور حتی در زمانی که هیچ رابطه ای با جدول  چپ نداشته باشد.
Full Join : خروجی دستور Full Join از بین سطرهایی که حداقل یک رابطه در یکی از جداول داشته باشد انتخاب می شود.

تفاوت Join و Innerjoin:

تفاوت Join و InnerJoin در performance آنها می باشد. نتیجه ی اجرای هر دوی آنها یکسان است اما دستور InnerJoin دارای Prformance بالاتری می باشد و به همین دلیل توصیه می شود که از دستور InnerJoin استفاده شود.

Alias در SQL Server

زمانی که با دستور select در sql یک کوئری اجرا کرده ایم نام يا عنواني که در بالای هر ستون در خروجی نمايش داده می شود ، همان نام فيلد مربوط به داده در جدول اصلی پايگاه داده است .

گاهی اوقات میخواهیم نام ستون ما در خروجی برابر با نام دلخواه ما باشد يا در مواردی که در بخش توابع SQL خواهيم ديد ، يک ستون جديد ايجاد می کنيم که بايد نامی برای آن تعيين شود در این موارد از ويژگی Alias استفاده می کنیم.  

از ويژگی Alias برای در نظر گرفتن يک نام مستعار و مجازی برای قرار گرفتن در بخش عنوان هر ستون در خروجی دستور Select در اسکیوال استفاده می شود .

تعریف Alias  برای جداول sql : کلمه کلیدی as در اسکیوال این کار را انجام می دهد.

SELECT column_name(s)    FROM table_name  AS alias_name

تعریف Alias  برای ستونها در sql :

SELECT column_name AS alias_name   FROM table_name

 مثال:

Select Name As 'نام' , Family As 'نام خانوادگی' From Persons

می توان بر روی مقادير ستون ها، عمليات رياضی (برای داده های عددی) و... انجام داده و سپس نتايج محاسبات را در يک ستون جديد با عنوان دلخواه تعيين شده توسط ويژگی Alias در خروجی دستور Select نمايش داد .در اين حالت ستون يا ستون های به جدول خروجی اضافه می شود .

مثال : مثال زیر کاربردی از این مورد را در دستور select نشان میدهد :

Select Name+Family As 'نام و نام خانوادگی'    From Persons


از مجموع 13 رأی

فاقد نظر