فعال و غیرفعال کردن آپدیت ویندوز از طریق Group Policy

1- ابتدا پنجره Run را با زدن کلید ترکیبی WinKey + R باز کنید.

پنجره Run را شما می‌توانید با جستجو در نوار استارت نیز پیدا کنید.

2- سپس عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و بر روی Ok کلیک کنید.

 

3- پس از باز شدن پنجره Goup Policy به ترتیب به آدرسی که در خط زیر ذکر شده بروید.

Computer Configuration > Administrative Template > Windows Components > Windows Update

4- حال پس از کلیک بر روی Windows Update بخشی در سمت راست پنجره نمایان خواهد شد که در بین آن گزینه Configure Automatic Update را یافته و با دابل کلیک آن را باز کنید.

5- در این بخش شما قادر خواهید بود ، تنظیمات آپدیت ویندوز را به هر شکلی در نظر دارید ، سفارشی‌سازی نمایید.

این بخش دارای 4 گزینه اصلی بوده که عبارت‌اند از :

 Notify for download and notify for install : به شما پیغامی مبنی بر وجود آپدیت جدید خواهد داد و شما قادر خواهید بود که به دانلود آن بپردازید یا خیر . همچنین پس از دانلود و قبل از نصب به شما پیغامی داده خواهد شد تا در هر زمان که در نظر دارید به نصب آپدیت دانلود شده ، بپردازید.

 Auto download and notify for install : آپدیت‌های جدید به صورت خودکار دانلود خواهد شد ولی برای نصب به شما پیغام ارسال خواهد شد و پس از تأیید شما شروع به نصب خواهد کرد. ( ویندوز به صورت پیش‌فرض از این حالت استفاده می‌کند)

: Auto download and schedule the install به صورت خودکار دانلود آپدیت انجام خواهد شد و یک یک بازه زمانی به صورت خودکار برای نصب آن مشخص خواهد شد.

: Allow local admin to choose setting  انتخاب این گزینه ، ویندوز اجازه تنظیم دریافت کردن آپدیت به شکل خودکار و یا دستی را از طریق کنترل پنل آپدیت ویندوز در اختیار Administrator لوکال همان سیستم قرار خواهد داد.

*** بهترین حالت برای جلوگیری از آپدیت خودکار ویندوز انتخاب گزینه Notify for download and notify for install است که در هر شرایطی برای آپدیت از شما اجازه گرفته و شما می‌توانید در هر زمانی که با پیغام آپدیت روبه‌رو شدید ، وضعیت آپدیت شدن یا نشدن را انتخاب کنید.

 

برگرفته از سایت azaronline.com


از مجموع 49 رأی

فاقد نظر