کار با اسلایدها (Slides) در پاور پوینت 2016

1605 ١٥:١٨ ب.ظ

هر ارائه ای (presentation) که در پاور پوینت ایجاد می شود از یکسری اسلاید (slides) تشکیل شده است. برای اینکه یک اسلاید شو (slide show) بسازید، باید مبانی کار با اسلاید ها را بدانید. لازم است تا با کارهایی همچون افزودن یک اسلاید جدید، تغییر طرح بندی اسلاید، مرتب سازی اسلاید های موجود، تغییر دادن ظاهر اسلاید، و افزودن متن به اسلایدها آشنا شوید.

درک اسلایدها (slides) و طرح بندی اسلاید (slide layouts) در پاور پوینت

وقتی که یک اسلاید (slide) جدید ایجاد می کنید، این اسلاید معمولا دارای متغیرهایی (placeholders) می باشد که به شما نشان می دهد، محتوای شما در کجاها قرار خواهند گرفت. اسلایدها طرح بندی های (layouts) متنوعی برای متغیرها (placeholders) دارند، که این طرح بندی ها بستگی به نوع اطلاعاتی که شما در متغیرها قرار می دهید، دارد. هر وقت که یک اسلاید جدید می سازید، لازم است تا طرح بندی مناسبی را با توجه به محتوایتان، برای آن اسلاید انتخاب نمایید.

 

متغیرها (Placeholders) می توانند محتوای مختلفی داشته باشند، این محتواها می تواند شامل متن، تصاویر، و ویدئوها باشند. خیلی از متغیرها دارای یک سری شکلک می باشند که با کلیک بر روی آنها می توانید محتوای خاصی را به اسلاید اضافه کنید. در مثال زیر، اسلاید ما دارای دو متغیر یکی برای عنوان (title) و دیگری برای متن محتوا می باشد.

 

 

روش افزودن یک اسلاید (slide) جدید در پاور پوینت

هر وقت که یک ارائه (presentation) جدید را می سازید، آن ارائه شامل یک اسلاید با طرح بندی Title Slide می باشد. شما می توانید به هر تعداد اسلاید که نیاز داشته باشید، اضافه کنید. هر اسلایدی که اضافه می کنید، می تواند طرح بندی خاص به خودش را داشته باشد.

1- در تب Home، بر روی نیمه پایینی دستور New Slide کلیک کنید.

2- از فهرست ظاهر شده طرح بندی اسلاید (slide layout) مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

3- اسلاید جدید ظاهر می شود. می توانید بر روی هر کدام از متغیرها (placeholder) کلیک کنید و شروع به تایپ کردن متن جدیدی کنید. شما همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی شکلها انواع دیگری از محتوا - مانند تصاویر و یا نمودارها - را به متغیر مربوطه اضافه کنید.

 


از مجموع 2 رأی

فاقد نظر