آشنایی با مفاهیم و محیط نرم افزار

1784 ١٥:١٨ ب.ظ

مهندس احسان حاتمی

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار؛ آذر ماه 1396

یکی از برترین برنامه‌ها برای مدیریت جداول اطلاعاتی نرم‌افزار اکسل از سری برنامه‌های مایکروسافت آفیس می‌باشد، شما در این برنامه می‌توانید فعالیت‌های مرتبط با حسابداری، ثبت اطلاعات، آمارگیری، محاسبات مرتبط، تحلیل داده‌ها و… را انجام دهید، برای اینکه بتوانید به راحتی در این نر‌م‌افزار کار کنید باید با برخی از تعاریف و اصول اولیه‌ی کار با اکسل آشنا شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر قبل از این با نرم‌افزار مایکروسافت ورد کار کرده باشید به راحتی می‌توانید با محیط اکسل نیز ارتباط برقرار کنید و نیاز خود را در آن رفع کنید، توصیه‌ی ما این است که ابتدا به طور متوسط با مایکروسافت ورد آشنا شده و سپس شروع به یادگیری اکسل نمایید.

پس از ورود به برنامه‌ی اکسل با محیط آشنایی رو‌به‌رو خواهید شد که احتمالا قبلا آن‌را در سایر برنامه‌های مایکروسافت آفیس دیده‌اید، در منوی بالایی اکسل با چند گزینه‌ی متفاوت رو‌به‌رو می‌شوید که در ادامه‌ی آموزش‌ها با هر یک آشنا خواهیم شد.

اما اگر کمی‌ پایین‌تر از نوار ابزار را نگاه کنید با یک ردیف جدید مواجه خواهید شد، این ردیف برای درج محتوا داخل سلول‌ها (Cells) استفاده می‌شود، هر چند شما با نوشتن محتوا در داخل هر سلول نیز می‌توانید این‌کار را انجام دهید.

اگر این ردیف را با دقت بیشتری نگاه کنید با گزینه‌ای به شکل ƒx رو‌به‌رو می‌شوید، از این دکمه برای درج فرمول استفاده کنید، نحوه‌ی فرمول‌نویسی در آموزش‌های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر