آموزش کامل Folder Option ویندوز

96918 ١٥:١٨ ب.ظ

یکی از مهم ترین قسمت های ویندوز پنجره ی Folder Options می باشد. همان طور که از نام آن پیداست در این پنجره  تنظیماتی در مورد جستجو و نحوه نمایش فایل ها و پوشه ها و حتی نشانگر موس، دیده می شود.

امروز نکاتی را در مورد این پنجره و تاثیراتی که روی ویندوز شما می گذارد آموزش می دهیم. سعی شده است مطلب جامع و کاملی تهیه شده باشد تا شما از مطالعه آن لذت ببرید.

برای رفتن به این پنجره می توانید وارد کنترل پنل شده و در آنجا Folder options را انتخاب کنید

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

حالا به آموزش قسمت های مهم این پنجره می پردازیم. ابتدا به تب General بروید. این تب سه قسمت دارد:

Browse Folders: در این قسمت، در صورتی که گزینه ی اول انتخاب شده باشد شما با دابل کلیک کردن روی پوشه ها، آن ها را در همان پوشه باز می کنید و در این صورت می توانید از کلید Back استفاده کنید در حالی که انتخاب گزینه ی دوم باعث می شود تا تمام پوشه ها در پنجره ی جدیدی باز شوند.

Click items as follows: در اینجا شما می توانید نوع باز کردن فایل ها را انتخاب کنید. گزینه ی اول باعث می شود شما بتوانید تنها با یک کلیک پوشه ها و فایل ها را باز کنید اما گزینه ی دوم همان حالت پیش فرض ویندوز است یعنی شما با دابل کلیک می توانید فایل ها را باز کنید. اما در صورتی که گزینه ی اول را فعال کنید دو گزینه ی دیگر فعال می شوند، گزینه ی اول یک خط زیر عنوان فایل ها می کشد، ولی گزینه ی دوم این خط را زمانی می کشد که شما نشانگر موس خود را روی آن فایل ببرید.

Navigation pane: این قسمت هم که بخش سمت چپ پنجره های ویندوز را کنترل می کند. فعال کردن گزینه ی …Automatically باعث می شود این پنجره به همراه شما به پوشه ای که شما در آن قرار دارید بیاید. راه دیگر فعال کردن این بخش ازداخل پوشه ها و مسیر زیر است:

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

حال به تب View بروید. در قسمت بالای این تب می بینید که دو گزینه وجود دارد که گزینه ی Apply to folders باعث می شود نحوه ی نمایش فایل های پوشه ای که در آن قرار دارید روی همه ی پوشه های موجود در کامپیوتر اعمال شود. و گزینه ی Reset folders آن (نحوه ی نمایش فایل های پوشه) را به حالت پیش فرض بر می گرداند. اما یکی از مهمترین قسمت های Folder option در قسمت تنظیمات پیشرفته(Advanced setting) همین تب قرار دارد.

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

Always show icons, never thumbnails: فعال بودن این گزینه باعث می شود که محتویات پوشه ها در آیکون آن ها نمایش داده نشود و همچنین باعث می شود که پیش نمایش عکس ها و فیلم ها نشان داده نشوند. در حالت معمولی، شکل یک فایل تصویری، شکل همان عکس می شود اما با فعال کردن این گزینه یک شکل ثابت نشان داده می شود.(تصویر زیر)

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

Always show menus: باعث می شود نوار منو نمایش داده شود. اما در صورتی که این گزینه را غیرفعال کنید می توانید با استفاده از کلید Alt این نوار را نمایش دهید.

…Display file size info: حجم فایل، در زمانیکه موس را روی فایلی ببرید نمایش داده می شوید.

…Display full path in: زمانیکه تم سیستم عاملتان روی کلاسیک(شبیه به ویندوز ۹۸) باشد، آدرس کامل فایل را در نوار عنوان نمایش می دهد.

Hidden files and folders: این قسمت دارای دو گزینه می باشد که گزینه ی اول فایل های پنهان شده را نمایش نمی دهد در حالی که گزینه ی دوم نمایش می دهد. برای پنهان کردن یک فایل روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید و بعد در پایین پنجره گزینه ی Hidden را انتخاب کنید.

Hide empty drives on computer folder: باعث می شود که درایوهای خالی در My computer نمایش داده نشوند.

Hide extentions for know files: این گزینه باعث می شود که پسوند فایل های شناخته شده نمایش داده نشوند.

توجه کنید که فقط نمایش پسوند فایل های شناخته شده مانند EXE یا jpg به این گزینه بستگی دارد و پسوند فایل های دیگر مانند APK یا BAK که ویندوز قادر به باز کردن آن ها نیست نمایش داده می شوند.

Lunch folder window in a separate process: انتخاب این گزینه موجب می‌شود هر پوشه یک قسمت مجزا از RAM را اشغال کند. این کار با اینکه باعث پایداری عملکرد سیستم‌عامل می‌شود، اما سرعت و کارایی آن را کم می‌کند.

Restore previous folder: اگر این گزینه در حالت انتخاب باشد، فولدرهایی که هنگام خاموش شدن سیستم باز بوده‌اند، پس از بالا آمدن ویندوز دوباره باز می‌شوند. تقریبا شبیه به Hibernate ولی فقط مربوط به فولدر ها.

show drive letters: اگر می‌خواهید نام درایوهای سیستم تان(…,C,D,F) نمایش داده نشود، این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید.

…Show encrypted or: با انتخاب این گزینه نام فایل‌های Encrypt یا فشرده شده، در یک فولدر به رنگ‌های خاص نمایش داده می‌شود.

…Show pop-up des: اگر این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید، توضیحات مربوط به فایل‌ها و فولدرها با نگه داشتن ماوس روی آنها نمایش داده نمی‌شود!

Show preview handlers: مربوط به بعضی از برنامه ها مانند Adobe reader می باشد که فایل‌هایشان در Preview panel مرورگر ویندوز نمایش داده می شود. اگر این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید، این فایل‌ها در Preview panel نمایش داده نمی‌شود.

‌‌Use check boxes: فعال کردن این گزینه باعث نمایش یک Check box در کنار هر فایل یا فولدر انتخاب شده، می‌شود.

‌‌Use sharing wizard: انتخاب این گزینه، Wizard مربوط به Share کردن یک فولدر را به تب Sharing از Properties آن فولدر اضافه می‌کند.

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

When typing into list view: این قسمت هم دارای دو گزینه می باشد:

حتما برایتان پیش آمده که از میان محتویات یک پوشه به دنبال یک فایل یا فولدر خاص باشید. اگر حروف ابتدایی نام یک فایل یا فولدر را تایپ کنید، می‌توانید به آن نزدیک شوید! این حالت پیشفرض است؛ اما می‌توانید در این قسمت گزینه Automatically type into the search box را انتخاب کنید تا هنگام تایپ، نام آن فایل یا فولدر مستقیم در Search box وارد شود.

Restore Default: با زدن این دکمه تمام تنظیمات انجام شده به حالت پیش فرض در می آید.

حالا به تب Search میرویم:

آموزش کامل Folder Option ویندوز

آموزش کامل Folder Option ویندوز

در این تب، تنظیمات مربوط به جستجو و فهرست سازی وجود دارد.

تنظیمات پیش فرض این تب، اکثرا بهترین تنظیمات می باشد. اما می توانید با انتخاب گزینهinclude compressed files کاری کنید تا هنگام جستجوی یک فایل، درون فایل‌های فشرده نظیر Zip و Cab هم بررسی شود.

آموزش کامل Folder Option ویندوز

از مجموع 533 رأی

فاقد نظر