تنظیم نمایش تاریخ و ساعت در ویندوز ۷

9961 ١٥:١٨ ب.ظ

مهندس جواد حیدرپور

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار؛ آذر ماه 1396

 

کامپیوتر شما یک ساعت داخلی دارد که حتی زمانی که سیستم خاموش است ، فعال بوده و ساعت و تاریخ را محاسبه می کند.

ویندوز۷ به صورت پیش فرض ، تاریخ و ساعت را در ناحیه اطلاع رسانی واقع در منتهی الیه سمت راست نوار وظیفه نمایش می دهد.ساعت داخلی کامپیوتر ، کنترل برخی از تنظیمات پشت پرده سیستم را بر عهده داشته و علاوه برآن توسط ویندوز و برنامه ها به منظور حفظ گزارش دقیقی از اتفاقات صورت گرفته روی کامپیوتر استفاده می شود.
۱٫روی تاریخ و ساعت در ناحیه اطلاع رسانی همانند تصویرزیر کلیک کنید.

جزئیات تاریخ و ساعت نمایش داده می شود.

1
با کلیک بر روی ساعت ، تقویمی نمایان می شود که ماه جاری میلادی را به همراه ساعت دقیق به دو شکل دیجیتال و آنالوگ نمایش می دهد.
۲٫روی Change date and time settings کلیک کنید.
۳٫روی Change date and time کلیک کنید.

2

 

3

در زبانه Date and time می توانید تاریخ و ساعت جاری سیستم و حوزه زمانی را تغییر دهید .

6

در کادر محاوره Date and Time settings می توانید تاریخ و ساعت محلی را تنظیم کنید .(کافیست ساعت کشور خود را در کادر مستطیل شکل یا تایپ کنید یا با بالا و پائین کردن مثلث های کوچک کنار کادر ساعت زمان مورد نظر را تنظیم کنید)
در قسمت های مختلف دنیا ، قالب های متفاوتی برای نمایش تاریخ و ساعت به کار می رود با کلیک روی change calendar settings زبانه Date از کادر محاوره Customize Format نمایش داده می شود که از طریق آن می توانید قالب مورد استفاده در محل زندگی خود را تعیین کنید.
تغییراتی که صورت می دهید در ساعت آنالوگ نیز اعمال می شود و هر دو ساعت از حرکت می ایستند .با استفاده از این روش می توانید دقیقه ، ثانیه وAM/PM را نیز تغییر دهید
روی OK کلیک  کنید تا کادر محاوره Date and Time settings بسته شود.
با استفاده از زبانه Additional Clocksشما می توانید یک یا دو ساعت کشور دیگر را نیز در نوار وظیفه نمایش دهید .
اولین کادر علامت یعنی Show this clock را انتخاب کنید.در لیست Select time zone ، روی UTC Coordinated Universal Time کلیک کنید . در کادر Enter Display name به جای Clock1 کلمه London را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.
تاریخ و ساعت نمایش داده شده در نوار وظیفه بدون تغییر باقی می ماند.

4
اگر با موس به ناحیه اطلاع رسانی نوار وظیفه به ساعت اشاره کنید.یک کادر راهنما ساعت محلی و ساعت شهر لندن را به طور همزمان نمایش می دهد.

5

منبع: آسارایان

 

 


از مجموع 89 رأی

فاقد نظر