آموزش اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز 7

292906 ١٥:١٨ ب.ظ

مهندس جواد حیدرپور

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار؛ آذر ماه 1396

یکی از کارهایی که معمولا بعد از نصب ویندوز 7 باید انجام شود ، نصب زبان فارسی می باشد .همانطور که میدانید اگر زبان فارسی به زبان پیش فرض ویندوز اضافه نشود شما نمی توانید در محیط اینترنت و نرم افزارهای تحت ویندوز ، فارسی تایپ کنید و این موضوع برای کاربری که در سطح مقدماتی می باشد ممکن است یک مشکل به حساب بیاید . روش فعال کردن زبان فارسی در ویندوز 7 راحت تر از ویندوز XP می باشد  و نیازی به سی دی راه انداز ندارد ، فقط کافیست طی چند مرحله اینکار را انجام بدهید .در ادامه روش انجام اینکار برای شما آموزش داده می شود تا به راحتی و با چند کلیک ساده ، زبان فارسی را به Language Bar ویندوز Seven اضافه کنید .

1. بر روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Control Panel را انتخاب کنید.

 

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-1

2. همانطور که مشاهده می کنید یک سری آیکون که مربوط به تنظیمات اصلی سیستم عامل 7 می باشد در این صفحه وجود دارد . آیکون Region and Language را انتخاب کنید .

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-2

 

3. صفحه تنظیمات Region and Language همانند تصویر زیر نمایش داده می شود .  بر روی تب Keyboards and Language کلیک کرده و در همان قسمت بالا بر روی کلید Change Keyboards کلیک کنید.

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-3

 

 4. صفحه Text Services and input Language فعال می شود . در همان تب General بر روی کلید Add کلیک کرده و از لیست زبانهایی که نمایش داده می شود Persian را انتخاب تا زیر مجموعه های آن نمایش داده شود .

کافیست در این قسمت گزینه Keyboard را انتخاب و از لیست گزینه های زیر مجموعه Persian را انتخاب کنید . تمام صفحات را با کلیک بر روی کلید OK ببندید

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-4

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-5

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-6

آموزض-اضافه-کردن-زبان-فارسی-به-ویندوز-7-7

 

 

در تهیه این مطالب از سایت asarayan.com استفاده شده است.

 


از مجموع 3150 رأی

فاقد نظر